Platební údaje a vrácení zboží

Do kdy mi prodejce musí vrátit peníze?

Do 14 dnů od doručení odstoupení

Co se vrací?

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, musí mu prodejce vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání zboží (typicky poštovné), které od něho na základě smlouvy obdržel. Nejzazší lhůta je 14 dnů po odstoupení. Zákon dokonce určuje způsob vracení. Prodejce se souhlasem spotřebitele může vrátit peníze jinak, ale nesmí tím spotřebiteli vzniknout další náklady, nebo stejným způsobem, jakým je od něho získal.


Co se nevrací?

Prodejce však nemusí vracet spotřebiteli jím zaplacené náklady na dodání zboží od prodejce ke spotřebiteli ve výši, která převyšuje nejlevnější nabízený způsob dodání. Myslí se tím z nabídky toho konkrétního prodejce a nelze to zaměňovat s možností osobního odběru, která není dodáním v pravém slova smyslu. Náklady s vracením zboží zpět prodejci při odstoupení nese vždy spotřebitel, ledaže by jej o tom prodejce neinformoval.


Další informace

Prodejce může pozdržet vrácení peněz do doby, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že jej prodejci odeslal. Pokud se tak však stalo, pak nedodržením lhůty pro vrácení peněz se ocitá prodejce v prodlení.

 

Jaké jsou naše platební metody?

  1. Platba kartou
    1. Platební karta
    2. Mplatba
    3. GoPay účet
    4. PayPal účet
    5. Google Pay
  2. Bankovním převodem
  3. Platba dobírkou
  4. PayPal